Με γκάζια το «ράλι των θεών»: Το Ακρόπολις επιστρέφει μετά από 8 χρόνια στη… βάση του

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Οταν το 1951, σε μια Ελλάδα όπου το μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου της ήταν χωματόδρομοι-σπαστήρια, μια ομάδα «τρελών» αποφάσισε να οργανώσει έναν αγώνα αυτοκινήτων με συνολικό μήκος πάνω από 1.900 χιλιόμετρα, κανείς δεν φανταζόταν ότι αυτός θα εξελισσόταν σε έναν από τους αρχαιότερους, πιο συναρπαστικούς και πιο σκληρούς αγώνες που υπάρχουν στο motorsport, στο περίφημο Ράλλυ Ακρόπολις. Το οποίο πήρε το όνομά του λόγω της τοποθεσίας στην οποία δινόταν η εκκίνηση, κάτω ακριβώς από τον Ιερό Βράχο. Ο αγώνας σύντομα έγινε διεθνής (το 1953) και εξίσου σύντομα -και εύλογα- άρχισε να αποκτά παγκόσμια φήμη ως ένας μαραθώνιος ταχύτητας και αντοχής μέσα σε απίστευτα γρήγορες και εξίσου σκληρές χωμάτινες διαδρομές που διέσχιζαν μια Ελλάδα πολύ διαφορετική από τη σημερινή, με μια άγρια, σχεδόν εξωτική, ομορφιά.

Από το 1973 συμπεριλαμβάνεται στον νέο θεσμό του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Από εκεί και μετά έγιναν δύο μαγικά πράγματα: η διεθνής καταξίωση και η εγχώρια αποθέωση. Οσο περισσότερο γινόταν διεθνώς γνωστό το Ράλλυ Ακρόπολις τόσο βαθύτερα καταχωρούνταν στο εθνικό θυμικό μας. Και ξαφνικά, μια χώρα με ελάχιστη αυτοκινητική κουλτούρα αγκάλιαζε ένα ράλι με συγκινητική σχεδόν αφοσίωση.

Στην πάροδο των χρόνων ο αγώνας γινόταν ολοένα πιο θεαματικός, ολοένα πιο γρήγορος, με αποκορύφωμα τα «θηρία» των 600 ίππων του Group B, τα οποία έσκαβαν στην κυριολεξία τα ελληνικά χώματα και σκέπαζαν με παχιά στρώματα σκόνης τους εκστασιασμένους θεατές που στέκονταν επί ώρες στο λιοπύρι μέχρι να περάσει και το τελευταίο πλήρωμα. Αυτή η αδυσώπητη σκόνη που τη γευόσουν στο στόμα μέρες μετά και έφερνε σε απόγνωση τόσες Ελληνίδες μάνες. Αυτό το απίστευτα σκληρό ανάγλυφο που έκανε τις αναρτήσεις να σπάνε σαν κλαράκια και έδωσε στο Ράλλυ Ακρόπολις τη φήμη του πιο ανελέητου αγώνα στον κόσμο. Ολα αυτά διαμόρφωσαν έναν μύθο που έχει περίπου εγγραφεί στο DNA μας. Και ίσως να είναι και αυτός ένας λόγος που κανείς δεν πίστεψε ότι το Ράλλυ Ακρόπολις, το «δικό μας» ράλι, θα σβήσει για πάντα αυτά τα τελευταία χρόνια που δεν συμμετείχε στο αγωνιστικό καλεντάρι. Και αν όντως είναι εθνικό ό,τι είναι αληθινό, το Ράλλυ Ακρόπολις, με την αλήθεια του σκληρού αγωνιστικού του προφίλ, των εκπληκτικών σε ομορφιά τοπίων, του αδυσώπητου ήλιου και κυρίως την αληθινή αγάπη των χιλιάδων θεατών για τον θεσμό, είναι ένας γνήσια εθνικός αγώνας για τον οποίο πρέπει να είμαστε υπερήφανοι. Με αυτή την περηφάνια και αυτή την αλήθεια αγωνιστήκαμε άλλωστε για να τον φέρουμε πίσω και το μεγάλο όνειρο της επιστροφής του στο WRC έγινε και επίσημα πλέον πραγματικότητα. Ο εθνικός μας αγώνας εντάχθηκε από φέτος στο καλεντάρι του Παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι με την επίσημη ονομασία EKO Rally Acropolis και το νέο του κεφάλαιο να γράφεται στις 9-12 Σεπτεμβρίου 2021.

Μια επιστροφή που έρχεται μετά από μία οκταετία απουσίας από το WRC και επαναφέρει τον ιστορικό αυτό αγώνα εκεί που δικαιωματικά έχει θέση. Καθοριστικό ρόλο έπαιξε η θερμή υποστήριξη από την πλευρά της Πολιτείας, η οποία, αξιολογώντας την ιστορική σημασία του αγώνα, τη συμβολή του στη θετική προβολή της χώρας στο εξωτερικό και τον επίσης θετικό οικονομικό του αντίκτυπο, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τον WRC Promoter τον Δεκέμβριο του 2020.

(www.protothema.gr)