Μεγάλη η προβολή των ελληνικών προϊόντων στη διεθνή έκθεση τροφίμων Fancy Food Show

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εμφανώς αναβαθμισμένη ήταν η ελληνική συμμετοχή στη φετινή Διεθνή Εκθεση Τροφίμων “Summer Fancy Food Show” που πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακό κέντρο Τζέικομπ Τζάβιτς στο Μανχάτταν κατά το τριήμερο 30 Ιουνίου – 2 Ιουλίου.

Το Ελληνικό Περίπτερο που βρισκόταν σε περίοπτη θέση και ήταν το πρώτο που αντίκριζαν οι χιλιάδες επισκέπτες, εγκαινίασαν το πρωί της Παρασκευής ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ευάγγελος Αποστόλου και ο Ελληνοαμερικανός πρόεδρος της  “Specialty Food Association”, (SFA), της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που διοργανώνει την ετήσια έκθεση, Φιλ Καφαράκης, παρουσία του Αρχιεπισκόπου Γέροντος Αμερικής κ. Δημητρίου ο οποίος ανέπεμψε προσευχή.

Στην τελετή παρέστησαν επίσης ο νέος πρόεδρος του Οργανισμού Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρείας Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.), -που οργάνωσε και φέτος την ελληνική συμμετοχή- Γρηγόριος Στεργιούλης, ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κούτρας, καθώς και η πρόεδρος του Συμβουλίου Διοικητών του SFA, Becky Renfro Borbolla, η οποία λίγα λεπτά νωρίτερα έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων της έκθεσης.

Στο χαιρετισμό του ο Υπουργός κ. Αποστόλου ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον Αρχιεπίσκοπο Δημήτριο για την παρουσία και την ευλογία του, καθώς και τους διοργανωτές που ανέδειξαν φέτος την Ελλάδα για πρώτη φορά ως τιμώμενη χώρα (partner), ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για την μεγάλη ανταπόκριση των εξαγωγέων και τη συμμετοχή πάρα πολλών ελληνικών περιπτέρων.  “Το πιο σημαντικό για μας είναι το ότι η έκθεση έρχεται σε μια ώρα που η χώρα μας βγαίνει από μια πολύχρονη κρίση, μια κρίση που την πλήρωσε ο ελληνικός λαός, αλλά ταυτόχρονα κάναμε βήματα μεταρρυθμίσεων και δημοσιονομικών διορθώσεων τέτοια που καταφέραμε τελικά να βγούμε από την κρίση και τα μνημόνια”, τόνισε.

“Και τώρα”, συνέχισε, “η χώρα κάνει το επόμενο βήμα σ’ αυτό το στρατηγικό σχεδιασμό που έχει για την παραγωγική της ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη. Εκεί θα δώσουμε τη μεγάλη μάχη και είναι πάρα πολύ θετικό γιατί ο αγροτοδιατροφικός τομέας που σήμερα ουσιαστικά υπάρχει εδώ είναι αυτός που μπορεί να αξιοποιήσει αυτά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει η χώρα μας”.

Και κατέληξε λέγοντας : “Με πρωτεργάτες εσάς, παραγωγούς και επιχειρηματίες που βρίσκεστε σήμερα εδώ και με σημείο αναφοράς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ιδιαίτερα σε ζητήματα στήριξης όλης αυτής της προσπάθειας”, ευχόμενος καλή επιτυχία στους συμμετέχοντες και ζητώντας τους να έχουν πάντα στο νου ότι “είμαστε εδώ, είμαστε μαζί σας”.

Τον Ελληνα υπουργό και την ελληνική αποστολή καλωσόρισε ο πρόεδρος της Specialty Foods Association, Φιλ Καφαράκης, ενώ κάλεσε όλους τους παρισταμένους -ιδιαίτερα με τη σημασία που αποκτά η μεσογειακή διατροφή στη ζωή μας- να επισκεφθούν μία μία τις ελληνικές συμμετοχές για να καταλάβουν την ουσία της τροφής και το στοιχείο αυτό που ενώνει όλους ως μία κοινότητα.

Σε δηλώσεις του ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος, ο οποίος ξεναγήθηκε στην έκθεση από τον υπουργό κ. Αποστόλου και ενημερώθηκε για όλες τις ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες που συμμετείχαν, ενώ επισκέφθηκε και τα περίπτερα ομογενειακών επιχειρήσεων όπως η Optima Foods καθώς και τα κυπριακά, τόνισε πως τα ελληνικά προϊόντα έχουν μια παρουσία στην αμερικανική αγορά που είναι ασύγκριτη πλέον, δηλώνοντας αισιόδοξος για τη δυνατότητα που έχει η ελληνική εξαγωγική παραγωγή σε χώρες όπως η Αμερική.

Για τρίτη φορά συμμετείχε στην έκθεση -φέτος μέσω του προγράμματος Olive You- η ελαιουργική εταιρεία “Pelion – Sapounas & Co” η οποία ετοιμάζεται να γιορτάσει τον έναν αιώνα από την ίδρυσή της.

“Το πρόγραμμα καλό είναι, το θέμα είναι ότι πρέπει η συνείδηση του κάθε επιχειρηματία που επιχειρεί και λανσάρει την Ελλάδα στις διεθνείς αγορές, αυτή να είναι οδηγός του. Από κει ξεκινάνε όλα, να φροντίσουμε δηλαδή να παρουσιάσουμε μια εικόνα, ένα πρόσωπο της Ελλάδας το οποίο να μας κάνει υπερήφανους. Να μην είναι μόνο ο νόμος του εμπορίου, ο νόμος του κέρδους. Να έχουμε συνείδηση ότι παρουσιάζουμε έναν πολιτισμό γιατί και η διατροφή βασίζεται στον πολιτισμό της Ελλάδας και να έχουμε συναίσθηση ότι όταν πάει κάτι στραβά με την εταιρεία μας, με τα προϊόντα μας, αντανακλά, δίνει μια άσχημη εικόνα για το σύνολο του πολιτισμού της Ελλάδας γενικότερα. Αυτό να έχουμε σαν οδηγό και τη συνείδησή μας να παρουσιάσουμε όσο το δυνατόν πιο ασφαλή, όσο το δυνατόν πιο ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα”, ανέφερε στη Greek News ο εκτελεστικός της διευθυντής  κ. Γιάννης Τζώρτζης.

Η εταιρεία που παράγει προϊόντα με βάση την ελιά αλλά και αρωματικά ξύδια, σάλτσες, μέλι και τσάι, εξάγει από το 1931 στην Ωκεανία και προσπαθεί τώρα να αναπτύξει και μακροπρόθεσμες συνεργασίες και στη Νέα Υόρκη.

“Η αγορά των ΗΠΑ είναι τεράστια, έχει τρομερή δυναμική, τα ελληνικά προϊόντα αν μπορούσαν να πλασαριστούν σωστά με βάση αυτό που είναι, όχι φθηνά, δεν μπορούν να είναι φθηνά, ότι είναι υγιεινά, ότι είναι παραδοσιακά, ότι επιχειρούν στην καινοτομία, θα μπορούσαν να ανοίξουν πολλοί δρόμοι γι’αυτά στην Αμερική”, σημείωσε ο κ. Τζώρτζης.

Αδιάλειπτα συμμετέχει τα τελευταία 25 χρόνια στην έκθεση η εισαγωγική εταιρεία Optima Foods. Φέτος, το περίπτερό της που θύμιζε ελληνικό νησί, μέσα στο έντονο γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας, οργανώθηκε, όπως μας είπε ο ιδιοκτήτης της Κώστας Μάστορας, σε συνεργασία με εκλεκτούς προμηθευτές από την Ελλάδα και συγκεκριμένα με την εταιρεία Vivartia (τυροπιτάκια- σπανακοπιτάκια) και Agrovim  (ελαιόλαδο).

“Η έκθεση αυτή είναι ο τόπος συνάντησης όλων των προμηθευτών και αγοραστών. Θεωρείται η κορυφαία έκθεση τροφίμων στην Αμερική και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για κάποιον να προβάλει τα προϊόντα του. Πάντοτε από το Fancy Food Show φεύγει κάποιος παίρνοντας κάτι. Εμείς δείχνουμε τα ελληνικά προϊόντα, πρέπει να είμαστε παρόντες εδώ, σ’ αυτή την προσπάθεια που γίνεται. Είναι μια εθνική προσπάθεια και όλοι αποκομίζουν κάποιες συμφωνίες στο τέλος”, επισήμανε ο κ. Μάστορας.

Εκτίμησε δε πως “τα ελληνικά προϊόντα έχουν πλέον βρει το δρόμο προς τις μεγάλες αμερικανικές αλυσίδες. Η φέτα, το γιαούρτι και το λάδι υπάρχουν παντού. Εμείς απλά θεωρούμε τον εαυτό μας ως πρεσβευτές των ελληνικών τροφίμων και κοιτάζουμε να προωθούμε τα ελληνικά τρόφιμα και μέσα από αυτό αισθανόμαστε ότι έτσι βοηθάμε και την πατρίδα μας. Είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να κάνει κάποιος στην παρούσα συγκυρία, να βοηθήσει τους παραγωγούς στη γενέτειρα”.

Ανάμεσα στα νέα προϊόντα που παρουσίασε φέτος ήταν το ταχίνι σε διάφορες γεύσεις, η μαρμελάδα σύκου, το μέλι και “όλα αυτά σε μια καινούργια συσκευασία που είναι το ελληνικό super breakfast, το οποίο εισάγεται από την εταιρεία  Optima”, ανέφερε ο κ. Μάστορας.

Ο Γιώργος Γκούμας της Εταιρείας Agrexpo συμμετέχει για 5η φορά στην έκθεση τροφίμων Fancy Food Show, παρουσιάζοντας ποικιλία τροφίμων από τη Μεσσηνία, όπως λάδι, ελιές και σύκα. Είναι παράλληλα και αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας.

Η Agrexpo είναι εταιρεία τρίτης γενιάς και ο Γιώργος Γκούμας αντιπροσωπεύει τη δεύτερη.

«Την οικογενειακή αυτή εταιρεία ίδρυσε ο πατέρας μου το 1962 κι έχει έδρα την Καλαμάτα. Τα προϊόντα που προμηθευόμαστε, τυποποιούμε, μεταποιούμε και εξάγουμε, είναι αμιγώς μεσσηνιακά κι αυτό είναι το μότο της εταιρείας μας. Εχουμε έδρα την Καλαμάτα και εξάγουμε από την Καλαμάτα με το brand name Καλαμάτα σε όλο τον κόσμο».

Η ναυαρχίδα των προϊόντων της εταιρείας είναι το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο pop Kalamata, από την κορωνέικη ελιά, η οποία είναι φημισμένη και για τα αρώματα και τη φημισμένη της γεύση. Επίσης τα ξερά σύκα, ένα τελείως φυσικό προϊόν.

«Το διαφορετικό φέτος είναι πως η Ελλάδα είναι η τιμώμενη χώρα. Είναι κάτι που περιμέναμε και μέσα στο πλαίσιο της προσπάθειας για εξωστρέφεια που γίνεται από την Ελλάδα, ιδιαίτερα στην αγορά των ΗΠΑ, από μένα του είναι θετικό σημείο και θα πρέπει να το εκμεταλλευτούμε ανάλογα».

Ο κ. Γκούμας επισημαίνει ότι στα χρόνια της κρίσης οι επιχειρηματίες αναγκάστηκαν από μόνοι τους να αναπτύξουν από μόνοι τους σε διάφορους τομείς, όπως είναι και η εξωστρέφεια, η οποία αποτελεί αναγκαίο παράγοντα για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης.

«Αυτό έγινε και στην περίπτωση των εταιρειών που συμμετέχουν στη Fancy Food Show ή και σε άλλες εκθέσεις του εξωτερικού και πάντοτε κοιτάζουμε με παρόμοιες προωθητικές ενέργειες να βοηθήσουμε την προώθηση των προϊόντων μας σ’ αυτές τις αγορές».

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εξαγωγείς, καταγράφει ως σημαντικότερα την υψηλή φορολογία, αλλά και την έλλειψη χρηματοδότησης, εξ αιτίων των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, συμπεριλαμβανομένων και των capital controls.

(greeknewsonline.com)