
«Ditch Weekly»: Μια Εφηβική Εφημερίδα από το Montauk με Ελληνικό Χρώμα

Στο παραθαλάσσιο Montauk της Νέας Υόρκης, εκεί όπου το καλοκαίρι φέρνει κύματα και τουρίστες, μια ομάδα εφήβων αποφάσισε να επενδύσει σε κάτι διαφορετικό: τη δημοσιογραφία. Έτσι γεννήθηκε η «Ditch Weekly», μια τοπική εποχιακή εφημερίδα, η οποία γράφεται και επιμελείται αποκλειστικά από νέους ηλικίας 13 έως 17 ετών.
Ανάμεσα στους συντελεστές ξεχωρίζει ο 13χρονος Ελληνοαμερικανός Χάρης Καρούσος (Harry Karoussos), υπεύθυνος για τις πωλήσεις διαφημίσεων, ο οποίος έχει ήδη πραγματοποιήσει πάνω από 40 επαφές με τοπικές επιχειρήσεις για τη στήριξη της έκδοσης. «Πρέπει να εξηγώ από την αρχή ότι είμαι παιδί», δηλώνει με ειλικρίνεια, δείχνοντας τον επαγγελματισμό με τον οποίο αντιμετωπίζει τον ρόλο του.
Η εφημερίδα έκανε την πρώτη της εμφάνιση πέρυσι, όταν οι μαθητές Billy Stern και Ellis Rattray, αντί να πιάσουν δουλειά σε κάποια καντίνα, αποφάσισαν να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τη δημοσιογραφία. Με τη βοήθεια του Teddy Rattray και μιας μικρής ομάδας φίλων, έβγαλαν δέκα τεύχη μέσα στο καλοκαίρι. Το εγχείρημα τράβηξε την προσοχή των τοπικών μέσων, με την «East Hampton Star» – ιδιοκτησία του πατέρα του Ellis – να τους αφιερώνει ρεπορτάζ, δίνοντάς τους ώθηση και αναγνώριση.
Φέτος, η συντακτική ομάδα έχει επεκταθεί σε 20 άτομα, με στόχο τη διανομή 2.000 φύλλων εβδομαδιαίωςμέχρι την Ημέρα Εργασίας (Labor Day). Η λειτουργία της εφημερίδας βασίζεται αποκλειστικά στις διαφημίσεις που εξασφαλίζουν οι ίδιοι οι έφηβοι, χωρίς οικονομική βοήθεια από τους γονείς – πέρα από τη μεταφορά τους στα σημεία πώλησης.
Ο Billy Stern, αρχισυντάκτης της εφημερίδας, συντονίζει την ομάδα μέσω χρωματικά κωδικοποιημένων αρχείων στον υπολογιστή του, ενώ οι συντάκτες καλύπτουν ποικίλα τοπικά θέματα – από τις καλοκαιρινές κατασκηνώσεις μέχρι την ανέγερση νέου νοσοκομείου. Ο οικονομικός διευθυντής, Charlie Stern (17 ετών), παρακολουθεί την κερδοφορία και συναντιέται με τον αδερφό του κάθε Κυριακή για τον οικονομικό απολογισμό. Οι συντάκτες πληρώνονται 50 έως 70 δολάρια ανά άρθρο, με 900 δολάρια την εβδομάδα να καλύπτουν το κόστος εκτύπωσης. Μέρος των εσόδων προσφέρεται σε φιλανθρωπική οργάνωση που βοηθά παιδιά με αναπηρίες να μάθουν σέρφινγκ.
Η «Ditch Weekly» δεν είναι απλώς μια νεανική πρωτοβουλία. Είναι ένα παράδειγμα υγιούς επιχειρηματικότητας, ομαδικής εργασίας και κοινωνικής συνεισφοράς. Και για εμάς, η συμμετοχή του Χάρη Καρούσου προσθέτει μία ακόμα περήφανη σελίδα στην ιστορία της Ελληνοαμερικανικής Νεολαίας, που συνεχίζει να εμπνέει με τη δημιουργικότητα και τη φιλοδοξία της.
(www.ekirikas.com)