Η Ομογένεια θα υποστηρίξει 10 σχολεία στην Ελλάδα
Η Ελληνική Πρωτοβουλία Αυστραλίας (The Hellenic Initiative Australia) ανακοίνωσε σήμερα ότι θα υποστηρίξει 10 σχολεία στην Ελλάδα να συμμετέχουν στο καινοτόμο πρόγραμμα εκπαίδευσης και ενδυνάμωσης της νεολαίας, Τhe Tipping Point.
Σε συνέχεια του επιτυχημένου πιλοτικού προγράμματος με τρία σχολεία το προηγούμενο σχολικό έτος, το THI Australia έχει τριπλασιάσει την υποστήριξη του οργανισμού The Tipping Point, δίνοντας τη δυνατότητα να συμμετάσχουν επτά επιπλέον σχολεία φέτος – από τη Λήμνο μέχρι σε ορεινά χωριά της Δυτική Μακεδονίας.
Η δωρεά του THI Australia ύψους €16,000 (περίπου AU$26.000) θα υποστηρίξει σχολεία που βρίσκονται σε λιγότερο προνομιούχες περιοχές και απομονωμένες πόλεις και μικρά χωριά, όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά ανεργίας, μαθητικής διαρροής και “διαρροής εγκεφάλων”, λόγω έλλειψης ευκαιριών σε τοπικό επίπεδο.
Ο Πρόεδρος του THI Australia, κ. Νικόλαος Παππάς ΑΜ, αναγνώρισε την υποστήριξη ιδιώτων και περιφερειακών οργανώσεων στην Αυστραλία, προκειμένου να συμμετάσχουν περισσότερα σχολεία φέτος, συμπεριλαμβανομένης δύο οικογένειες από το Σίδνεϊ με καταγωγή από Κρήτη (Πλατανιά και Βουκολιές), η Πανηπειρωτική Ομοσπονδία Αυστραλίας και Toorak Law (Πέτα), η Ομοσπονδία Μεσσηνιακών Οργανισμών Μελβούρνης και Βικτώριας, ο Σύλλογος Καλαμάτας 23 Μαρτίου, η Παμμεσσηνιακή Αδελφότητα «Παπαφλέσσας» και η Παντριφυλλιακή Ένωση Μελβούρνης και Βικτωρίας (Καλαμάτα).
“Ελπίζουμε να εξασφαλίσουμε περαιτέρω υποστήριξη προκειμένου να δώσουμε τη δυνατότητα σε περισσότερους μαθητές σε σχολεία στην Ελλάδα να επωφεληθούν από αυτό το σημαντικό πρόγραμμα,” δήλωσε ο κ. Παππάς.
Το Tipping Point φέρνει τον κόσμο στην τάξη, συνδέοντας μαθητές με εμπνευσμένους μέντορες από την Ελλάδα και 40 χώρες παγκοσμίως, μέσω live διαδραστικών ομαδικών τηλεδιασκέψεων, καθώς και της δυνατότητας ασύγχρονης αλληλεπίδρασης των μαθητών με επαγγελματίες σε όλο τον κόσμο.
“Το Tipping Point είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών στην τάξη για την έμπνευση και ενδυνάμωση μαθητών ακόμη και στα πιο απομονωμένα χωριά της Ελλάδας”, δήλωσε ο κ. Παππάς.
“Δίνει στους μαθητές πρόσβαση σε επαγγελματική καθοδήγηση και mentoring από εξειδικευμένους επαγγελματίες διαφορετικών ειδικοτήτων από την Ελλάδα και τον κόσμο, βοηθώντας τους να λάβουν πιο ενημερωμένες ακαδημαϊκές και επαγγελματικές αποφάσεις.”
Περισσότεροι από 8.765 μαθητές σε 295 σχολεία ανά την Ελλάδα συμμετείχαν στο πρόγραμμα το σχολικό έτος 2019-2020, με την υποστήριξη περισσότερων από 294 επαγγελματίες που επιλέχθηκαν από μια κοινότητα 1.600+ μεντόρων από όλο τον κόσμο.
Στα τρία σχολεία που υποστήριξε πέρυσι το THI Australia συμμετείχαν 185 μαθητές σε 30 live διαδραστικές ομαδικές τηλεδιασκέψεις και με μέντορες από την Αυστραλία.
“Ήταν υπέροχο να βλέπεις μαθητές σε χωριά στην Ελλάδα να συνδέονται με μέντορες στην Αυστραλία, συμπεριλαμβανομένων σχολείων που υποστήριξε το THI Australia, και ελπίζουμε να δούμε περισσότερους Αυστραλούς επαγγελματίες να συμμετέχουν στην κοινότητα μεντόρων του Tipping Point,” είπε ο κ. Παππάς.
Για το σχολικό έτος 2020-21, το THI Australia υποστηρίζει τα παρακάτω σχολεία:
● Γυμνάσιο Φουρφουρά, Ρέθυμνο, Κρήτη
● 2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, Πελοπόννησος
● Γενικό Λύκειο Κρηνίδων, Καβάλα, Ανατολική Μακεδονία
● Επαγγελματικό Λύκειο Λέρου, Νότιο Αιγαίο
● Γενικό Λύκειο Μούδρου, Λήμνος, Βόρειο Αιγαίο
● Γυμνάσιο Πέτα, Άρτα, Ήπειρος
● Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο Πλατανιά, Χανιά, Κρήτη
● 2ο Επαγγελματικό Λύκειο Πτολεμαΐδας, Δυτική Μακεδονία
● Γενικό Λύκειο Βάρδας, Ηλεία, Πελοπόννησος
● Γυμνάσιο Βουκολιών, Χανιά, Κρήτη
Η διευθύντρια του Tipping Point, Αμαλία Κωνσταντακοπούλου, καλωσόρισε την επιπλέον υποστήριξη του THI Australia για το πρόγραμμα, το οποίο φέτος επεκτάθηκε και σε Επαγγελματικά Λύκεια.
“Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές να διευρύνουν τους ορίζοντες τους και τις γνώσεις τους αλληλεπιδρώντας με ανθρώπους-πρότυπα από όλο τον κόσμο και κάνοντας τη μάθηση πιο βιωματική και σχετική με την πραγματική ζωή, “ ανέφερε.
“Οι μαθητές επωφελούνται πραγματικά μέσα από την ευκαιρία που τους δίνεται να ακούσουν για την επαγγελματική πορεία και εμπειρία διαφορετικών μεντόρων και να λάβουν πληροφορίες για τις ποικίλες επιλογές και προοπτικές που διαθέτει κάθε πεδίο.”
Εκτός από τη δυνατότητα του επαγγελματικού προσανατολισμού για τους μαθητές που βρίσκονται στην κρίσιμη ηλικία των 15-18, η κα. Κωνσταντακοπούλου αναφέρει πως το πρόγραμμα έχει ευρύτερο αντίκτυπο στην εκπαίδευση των μαθητών, στη βελτίωση των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης τους και στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.
Καθώς το 2019-20 η σχολική χρονιά διαταράχθηκε από την παγκόσμια πανδημία του COVID-19, το TTP ανταποκρίθηκε κατάλληλα με τα εργαλεία και την εμπειρία που διαθέτει, προκειμένου να συνεχίσει την υλοποίηση του προγράμματος εξ αποστάσεως, για τους μαθητές που βρίσκονταν στο σπίτι, καθώς και να προσφέρει επιπλέον υποστήριξη στα σχολεία για την ψηφιακή τους μετάβαση.
(www.panhellenicpost.com)