Οι Ομογενείς «αγκάλιασαν» το πρόγραμμα “StaEllinika”
Θετικές είναι οι πρώτες εντυπώσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών και ενθαρρυντικά τα μηνύματα από τους μαθητές από την πιλοτική εφαρμογή της μαθησιακής πλατφόρμας για την ελληνική γλώσσα “StaEllinika” σε κοινοτικά σχολεία της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής.
Η τελική εκδοχή της πλατφόρμας θα είναι από το Σεπτέμβριο διαθέσιμη σε οποιοδήποτε σχολείο επιθυμεί να συμμετέχει στο πρόγραμμα, επισήμανε ο ακαδημαϊκός υπεύθυνος του εγχειρήματος, Διονύσιος Αρκαδιανός, στη διάρκεια διαδικτυακού σεμιναρίου που διοργάνωσε το Γραφείο Ελληνικής Παιδείας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής με τη συμμετοχή δεκάδων εκπαιδευτικών από ολόκληρη την επικράτεια.
Ο κ. Αρκαδιανός, υποψήφιος Διδάκτωρ του πανεπιστημίου Simon Fraser στον τομέα της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Μαθησιακού Σχεδιασμού, παρουσίασε, μαζί με τον διευθυντή του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, Κώστα Δεδεγκίκα, την πλατφόρμα “StaEllinika”, ενώ στους ομογενείς εκπαιδευτικούς μίλησε και ο Γενικός Γραμματέας Απόδημου Ελληνισμού, Γιάννης Χρυσουλάκης.
Πρόκειται για μετεξέλιξη της πρωτοβουλίας “Rebooting the Greek Language Project” του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο πανεπιστήμιο Simon Fraser στο Βανκούβερ του Καναδά, την οποία υιοθέτησε πρόσφατα η ΓΓΑΕ ως επίσημο εργαλείο για την εκμάθηση και τη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας και στοιχείων του Ελληνικού πολιτισμού στα Ελληνόπουλα της διασποράς.
Ήδη, μέσα σε 40 μέρες από την έναρξη της δοκιμαστικής της εφαρμογής, στην πλατφόρμα έχουν εγγραφεί περί τα 7.500 παιδιά από 110 κράτη, ανέφερε ο κ. Χρυσουλάκης, τονίζοντας ότι η ζήτηση είναι μεγάλη και από ομογενείς άλλων χωρών. “Για μας είναι καθοριστικό όλοι οι ομογενείς να μάθουν Ελληνικά”, τόνισε ο κ. Χρυσουλάκης, λέγοντας πως στόχος του προγράμματος είναι “η αξιοποίηση της τεχνολογίας σαν μέσο κινητοποίησης του ενδιαφέροντος των μαθητών ιδιαίτερα στις μικρότερες ηλικίες”.
Από την πλευρά του ο Διονύσης Αρκαδιανός, ο οποίος έχει την ευθύνη επίσης για το τεχνικό μέρος αλλά από τη γλωσσολογική πλευρά, μίλησε αναλυτικά για την πλατφόρμα και εξήγησε τη φιλοσοφία σχεδιασμού της.Το διδακτικό περιεχόμενο, όπως είπε, δίνει μεγάλη έμφαση στον προφορικό λόγο, κάτι που χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό στη διδασκαλία μιας γλώσσας ως δεύτερης / ξένης, και απευθύνεται κυρίως σε αρχάριους μαθητές της Ελληνικής γλώσσας τους οποίους και προχωράει μέχρι το επίπεδο Α1 Ελληνομάθειας.
Η πλατφόρμα, όπως ξεκαθάρισε, έχει σχεδιαστεί ως συμπληρωματικό γλωσσικό εφόδιο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί παράλληλα με οποιοδήποτε εγχειρίδιο ή διδακτικό αναλυτικό πρόγραμμα, ενώ από το Σεπτέμβριο θα είναι διαθέσιμα και τα βιβλία των δασκάλων.
Πηγή: greeknewsonline.com