Έλληνας φοιτητής πήρε χρυσό μετάλλιο σε παγκόσμιο Διαγωνισμό Μαθηματικών
Ένα τεράστιο Μπράβο στον Γιώργο Κοτσοβόλη, Πώς πήρε το χρυσό στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Μαθηματικών;
Ούτε σε ένα ούτε σε δύο αλλά σε 10 προβλήματα κλιμακούμενης δυσκολίας απάντησε ο Γιώργος Κοτσοβόλης, κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο στον Διεθνή διαγωνισμό Μαθηματικών που διεξήχθη από τις 22 έως τις 28 Ιουλίου στο Μπλαγκόεβγκραντ της Βουλγαρίας.
Έναν διαγωνισμό τον οποίον παραλίγο να χάσει εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών καθώς το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) για πρώτη φορά αρνήθηκε να χρηματοδοτήσει την αποστολή στην γείτονα χώρα. Ευτυχώς ο Δήμος Ιωνίας κάλυψε τα έξοδα συμμετοχής του Γιώργου, που μάλιστα κατέκτησε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το χρυσό μετάλλιο στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, γεγονός μοναδικό στην ιστορία του ΕΚΠΑ.
Ωστόσο, πως τα καταφέρνει κάθε φορά; Όπως μας λέει, ρόλο σε τέτοιους διαγωνισμούς παίζουν εξίσου τόσο οι δυνατότητες του μυαλού όσο και η πολύωρη εξάσκηση. Ο ίδιος έχει μελετήσει αμέτρητα βιβλία μαθηματικών, ωστόσο στον IMC ποτέ δεν μπορείς να είσαι αρκετά προετοιμασμένος.
Οι φοιτητές διαγωνίζονται επί δύο ημέρες σε 10 συνολικά προβλήματα, κλιμακούμενης δυσκολίας τα οποία δεν εμπεριέχονται ίδια σε κάποια γενικότερη ασκησιολογία. «Υπάρχει ένα γενικό πλαίσιο ύλης με θέματα ανάλυσης, γραμμικής άλγεβρας, θεωρίας αριθμών, συνδυαστικής, γεωμετρίας και απειροστικού λογισμού αλλά και πάλι δεν είναι εύκολο να πέσει κάτι που έχεις συναντήσει ξανά», μας εξηγεί.
Ο Γιώργος δεν περίμενε να αποσπάσει το χρυσό για δεύτερη φορά όμως το ονειρευόταν και όπως λένε, αν μπορείς να το ονειρευτείς μπορείς και να το κάνεις. Τι είναι εκείνο ωστόσο το οποίο του αρέσει στα μαθηματικά;
Σύμφωνα με τον ίδιο, «ποτέ δεν μπορείς να έχεις μια πλήρη εικόνα των πραγμάτων ή να καταλάβεις κάτι πλήρως γι’ αυτό και πρέπει να συνεχίζεις να διαβάζεις. Όσο συνεχίζεις να το ψάχνεις όμως δημιουργούνται όλο και νέα ανοίγματα.
Το δικό μου αγαπημένο κομμάτι στα μαθηματικά είναι τα θεωρητικά μαθηματικά, δηλαδή έρευνα και αφηρημένες δομές, που μου προσφέρουν μια ηρεμία και εσωτερική ισορροπία» και συμπληρώνει: «δεν χρειάζεται να ξέρουν όλοι μαθηματικά στην κοινωνία. Ίσως όμως έκανε καλό στους ανθρώπους η νοοτροπία που διδάσκουν τα μαθηματικά».
Ο ίδιος μαθηματικός έγινε χάρη σε έναν καθηγητή του στο λύκειο, ο οποίος του έδωσε κάποιες κατευθύνσεις. Εντούτοις, ο ίδιος δε θέλει να γίνει εκπαιδευτικός αλλά, όπως δηλώνει, να παράγει μαθηματικά και να μαθαίνει όσο μπορεί.
Μπορεί ωστόσο να επιβιώσει με αυτό κανείς στην Ελλάδα; «Οι έλληνες έχουμε πολλούς καλούς μαθηματικούς και δεν το λέω επειδή έχουμε ιστορική παράδοση με τον Ευκλείδη και Αρχιμήδη.
Παρόλα αυτά πολλά καλά μυαλά διαπρέπουν σε πανεπιστήμια της Αμερικής καθώς στην Ελλάδα δεν έχουμε θέσεις για κάποιον που ασχολείται με τα θεωρητικά μαθηματικά, σε αντίθεση με τα εφαρμοσμένα. Επιπλέον εκεί βρίσκουν καλύτερο επίπεδο σπουδών αλλά και αποκατάσταση αμέσως μετά».
Το International Mathematics Competition (ΙMC), είναι ο μεγαλύτερος διεθνής μαθηματικός διαγωνισμός για φοιτητές και οργανώνεται από το University College London. Διεξάγεται από το 1994 με τη συμμετοχή κορυφαίων Πανεπιστημίων των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Η αφρόκρεμα των φοιτητών του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών συμμετέχουν εδώ και σχεδόν 10 χρόνια.
(newsone.gr)