Παγκόσμια Ημέρα Καφέ: Η ελληνική συνήθεια που «τζιράρει» 1 δισ.
Με άρωμα φρέσκου καφέ θα μπει ο Οκτώβριος, καθώς, με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Καφέ, τη Δευτέρα 1η του μηνός, γνωστές αλυσίδες αλλά και μικρότερα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα θα προχωρήσουν σε «εορταστικές» προσφορές στο αγαπημένο ρόφημα.
Αγαπημένο κυριολεκτικά, καθώς, κρίνοντας από την απόδοση του εγχώριου κλάδου της καφεστίασης, ο Έλληνας μπορεί να έχει αναγκαστεί να περιορίσει πολλά έξοδα, αλλά στον καφέ δεν επιδέχεται περικοπές.
Ειδικότερα, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, ο τζίρος που κάνουν οι ελληνικές καφετέριες, σε όρους λιανικής, ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. Πρόκειται για μια αγορά η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί ραγδαία και έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο δημοφιλείς κλάδους έναρξης επιχείρησης.
Εξάλλου, με βάση τις εκτιμήσεις της Statista, η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στην Ελλάδα αγγίζει τα 4,52 κιλά, ποσότητα με βάση την οποία η χώρα μας σκαρφαλώνει στην 16η θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης και την Βόρειας Αμερικής.
Και παρότι έξω θα προτιμήσει έναν espresso freddo, ο Έλληνας δεν εγκαταλείπει τον σπιτικό ελληνικό καφέ. Με βάση τα στοιχεία μέτρησης της κατανάλωσης και τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το πρώτο εξάμηνο του 2018, οι πωλήσεις ελληνικού καφέ κατέγραψαν αύξηση 8% σε αξία και 1% σε όγκο, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, οι πωλήσεις του καφέ φίλτρου αυξήθηκαν 6% σε αξία και 0,5% σε όγκο, ενώ οι νεότερες στο χώρο κάψουλες είδαν αύξηση 20% σε όγκο και 10% σε αξία, πετυχαίνοντας τζίρο 250.000 ευρώ.
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις στιγμιαίου καφέ υποχώρησαν 4% σε όγκο και αυξήθηκαν 1,5% σε αξία, με τον γνωστό φραπέ να πέφτει στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Εορτασμοί με άρωμα καφέ και προσφορές
Η Διεθνής Ημέρα Καφέ καθιερώθηκε το 2015 από τον Διεθνή Οργανισμό Καφέ (ICO), που συσπειρώνει τις παραγωγούς και καταναλώτριες χώρες καφέ, κι έκτοτε γιορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου, με σκοπό να προωθηθεί η κατανάλωση καφέ και να τιμηθεί το δημοφιλές ρόφημα, με σειρά εκδηλώσεων.
Ανάλογοι εορτασμοί γίνονται σε πολλές χώρες εδώ και πολλά χρόνια, με την ονομασία Εθνική Ημέρα Καφέ. Στην Ελλάδα, με αφορμή την ημέρα, μερικά από τα μεγαλύτερα brands έχουν προετοιμάσει δελεαστικές προσφορές για το καταναλωτικό κοινό.
Για παράδειγμα, ο «κολοσσός» των Starbucks γιορτάζει προσφέροντας σε Grande μέγεθος Freddo Espresso, Cappuccino, Freddo Cappuccino, Americano και Iced Americano στην τιμή των 2,5 ευρώ, τιμή αισθητά χαμηλότερη από την κανονική.
Ούτε ο καφές δεν γλίτωσε από τον «Ζορμπά»
Οι έκτακτες καιρικές συνθήκες δεν άφησαν ανεπηρέαστο το φετινό Athens Coffee Festival, το οποίο άλλαξε τον προγραμματισμό του, μεταφέροντας την έναρξή του από το Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου, σήμερα Κυριακή 30 του μηνός, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε, το φεστιβάλ παρατείνεται μέχρι τις 20:00 το βράδυ της Τρίτης 2 Οκτωβρίου.
Το Athens Coffee Festival, από την πρώτη του κιόλας διοργάνωση, το Μάιο του 2016, κατόρθωσε να αναδειχθεί ως ένα από τα κορυφαία φεστιβάλ καφέ σε παγκόσμιο επίπεδο. Νέες τάσεις, καινούργια προϊόντα από καταξιωμένες ελληνικές εταιρείες αλλά και κολοσσούς της διεθνούς αγοράς καφέ, σύγχρονος εξοπλισμός, specialty coffee, τεχνολογικές καινοτομίες θα αποτελέσουν τη βάση των προτάσεων των 100 εκθετών του φεστιβάλ, από το οποίο αναμένεται να περάσουν τουλάχιστον 40.000 επισκέπτες, επαγγελματίες αλλά και απλοί «εραστές» του καφέ.
(reporter.gr)