14 Έλληνες στους 100 παράγοντες που επηρεάζουν τη διεθνή ναυτιλία
Στην κορυφή της διεθνούς ναυτιλιακής επιθεώρησης Lloyd’s List περιλαμβάνονται εφοπλιστές από την Κίνα, τη Δανία και τη Νορβηγία. Ο Κινέζος πρόεδρος κατέχει την πρώτη θέση λόγω της ισχυρής επιρροής της χώρας του στο παγκόσμιο εμπόριο.
Δεκατέσσερις Ελληνες περιλαμβάνονται φέτος στους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στην παγκόσμια ναυτιλία με βάση τη σχετική κατάταξη που καταρτίζει ετησίως η διεθνής ναυτιλιακή επιθεώρηση Lloyd’s List.
Ο πρώτος Ελληνας, ο Γιάννης Αγγελικούσης, βρίσκεται στην 8η θέση. Προηγούνται εφοπλιστές από την Κίνα, τη Δανία και τη Νορβηγία. Ειδικότερα, στις τέσσερις πρώτες θέσεις βρίσκονται ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ (1ος), λόγω της κομβικής σημασίας και της επιρροής της Κίνας στο παγκόσμιο εμπόριο, o πρόεδρος της China Cosco Shipping Ζου Λιρόνγκ και ο πρόεδρος της China Merchants Λι Ζιανχόνγκ (2οι), η επικεφαλής της The Export-Import Bank of China Ζου Ξιαολιάν (3η) και οι πρόεδροι των ICBC Financial Leasing της και Bocomm Financial Leasing, Ζάο Γκιουκάι και Σεν Μιν, αντίστοιχα (4οι).
Στην πέμπτη, έκτη και έβδομη θέση κατατάχθηκαν οι Ρόμπερτ Ουγκλα της AP Moller Holding, ο Σόρεν Σκου της AP Moller-Maersk και ο Τζον Φρέντρικσεν του Fredriksen Group.
Ισχυροί παίκτες
Στην 8η θέση του Lloyd’s List Top 100 in Shipping 2017 βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο οποίος χαρακτηρίζεται ο μεγαλύτερος ιδιώτης εφοπλιστής διεθνώς καθώς ο προπορευόμενος Φρέντρικσεν έχει εισαγάγει διάφορες ναυτιλιακές του σε χρηματιστήρια εκχωρώντας μερίδια του στόλου του, όπως και οι Κινέζοι (που, επιπλέον, είναι κρατικών συμφερόντων) και οι Δανοί που προηγούνται.
Δεύτερος Ελληνας και 15ος στη γενική κατάταξη είναι ο Γιώργος Προκοπίου, για τον οποίο εκτιμάται πως διαθέτει «καλή αίσθηση των αγορών και για τα δεξαμενόπλοια και για το υγροποιημένο φυσικό αέριο και το ξηρό φορτίο». Τρίτη παρουσία της Ελλάδας υπάρχει στην 26η θέση, με την Αγγελική Φράγκου, για την οποία εκτιμάται ότι «δύσκολα θα μπορούσε να έχει κάνει περισσότερα το 2017 για να αναπτύξει τον όμιλό της».
Στην 27η θέση βρίσκεται ο Γιώργος Οικονόμου, με επισήμανση τις ευρείες αναδιαρθρώσεις των δύο εισηγμένων του DryShips και Ocean Rig, και ακολουθεί 29ος ο Παναγιώτης (Peter) Γ. Λιβανός, κυρίως για το εκτόπισμά του στις μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αεριού με τα 27 μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς LNG των GasLog και GasLog Partners. Επονται στην 38η θέση ο Πέτρος Παππάς, επικεφαλής της Star Bulk, και στη 46η ο Νικόλας Τσάκος, πρόεδρος της διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών δεξαμενοπλοίων, Intertanko.
Ο επικεφαλής της Costamare, Κωστής Κωνσταντακόπουλος, κατατάσσεται 54ος και χαρακτηρίζεται ο ισχυρότερος ανεξάρτητος ιδιώτης πλοιοκτήτης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης βρίσκεται στην 57η θέση και αποκαλείται «ο κατάλληλος άνθρωπος για τις δύσκολες ώρες», ενώ στην 66η θέση κατατάσσεται ο Ευάγγελος Μαρινάκης. Ο Πέτρος Γεωργιόπουλος είναι στην 69η θέση, ως επικεφαλής της General Maritime, η οποία εκτελεί επενδυτικό πρόγραμμα 2,1 δισ. δολ. σε 21 πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια.
Στην 83η θέση βρίσκεται ο Γιάννης Πλατσιδάκης, επικεφαλής της Ενώσεως Πλοιοκτητών Φορτηγών Πλοίων Intercargo και εκ των κορυφαίων στελεχών του ομίλου Angelicoussis. Ο Πάνος Λασκαρίδης, πρόεδρος από φέτος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Πλοιοκτητών, ECSA, είναι στην 95η θέση, και στην 96η η Δέσποινα Θεοδοσίου, επικεφαλής της ομάδας πίεσης Women’s International Shipping & Trading Association (Wista).
(palmografos.com)